آيا میدانید چرا لباس فارغالتحصیلی در کل جهان به این شکل است؟
آيا میدانید چرا لباس فارغالتحصیلی در کل جهان به این شکل است؟
اصلاً فلسفه وجودش چیست؟
هنگامی كه از شما سوال میشود كه این لباس و كلاه چیست؟ چه پاسخی دارید که بدهید؟! احتمالاً خواهید گفت نمی دانم !
اما اگر این سوال را از یك اروپایی یا ژاپنی و یا حتی آمریكایی بپرسند خواهند گفت :
ما به احترام «آوی سنّا Avicenna» (ابن سینا) پدر علم جهان این لباس را به صورت نمادین میپوشیم.
بله یك نمونه دیگر از ارزشهای ایرانی كه خود ما آنرا نمیشناسیم ردای فارغ التحصیلی است!!
آنها به احترام «آوی سنّا» كه همان «ابن سینا»ی ماست كه لباس بلند رِدا گونه می پوشیده، این لباس را تن دانشمندان خود میكنند.
آن كلاه هم نشانه همان دَستار است (کمی فانتزی شده) و منگوله آن نمادی از گوشه دستار خراسانی كه ما ایرانی ها در قدیم از گوشه دَستار آویزان میكردیم و به دوش میانداختیم.. در اروپا و آمریكا علامت یك آدم برجسته و دانش آموخته را لباس و كلاه ابن سینا می گذارند، ولی ما خودمان نمیدانیم !!
باید افسوس بخوریم که نمیدونستیم!!!نه؟؟؟
نوشته شده توسط مرضیه تولائی
به وبلاگ مدرسه ی غیردولتی فردوس خوش آمدید هدف از ایجاد این وبلاگ دادن اطلاعات مفید و خواندنی به شماست با نظرات خود ما را در این امر یاری رسانید با تشکر